Page 12 - IĞDIR İLİ COĞRAFİ İŞARET STRATEJİSİ ARAŞTIRMA RAPORU 2011
P. 12

Iğdır ili Coğrafi İşaret Stratejisi
                                                 Araştırma Raporu


               turizmiyle ilgili  faaliyette  bulunan  kuruluşların  yüzde  80’e  yakını  yemek etkinliklerine  yönelik  ürün

               ürettiklerini söylüyor. Bunu yemek turları ve aşçılık workshop’ları izliyor (TURSAB, 2019).

               Tablo  3.  Yemek  turizminde  faaliyetlerin  %80’e  yakını  etkinliklere  dair  olduğunu  gösteren  grafik

               (Kaynak: BM Dünya Seyahat Örgütü; TURSAP, 2019 raporundan alınmıştır)
























                    Görüldüğü gibi pazarlama içerisinde tek bir adımla istediğiniz sonuca ulaşmanız pek mümkün

               olmamaktadır.  Bu  sebeple  ortaya  çıkardığınız  değeri  farklı  etkinliklerle  destekleyerek  daha  yüksek
               katma değer sağlamanız mümkündür. Gastronomi turizmi için Coğrafi işaretli ürünlerin öneminin her

               geçen gün artması beraberinde bu ürünlerden beslenen çok sayıda alt sektörün de ortaya çıkmasını

               sağlayacaktır. Doğru stratejilerle desteklendiği taktirde Coğrafi İşaretli ürünler kentin kalkınmasında
      8
               lokomotif görevi üstlenecektir.


                 5. KENT - KENT KİMLİĞİ VE COĞRAFİ İŞARET ÜÇLEMİ



                      Kimlik kavramı; tıpkı bireylerin kişisel kimliklerinin olduğu gibi; toplum kimliği, ülke kimliği ve

               kent  kimliği  olarak  çeşitlenmektedir.  Kent  kimliğini  etkileyen  faktörler  birçok  parametrelerden
               oluşmaktadır. Genel olarak ise doğal ve kültürel olmak üzere iki ana başlık altında incelenebilmektedir

               (Güneroğlu, Bekar 2017; Bekar, Sekban 2018).

                      Her  kentin  insan  zihni  üzerinde  bıraktığı  bir  “iz”  vardır.  Bu  iz  onu  hatırlanabilir  kılar  ve

               unutulmamasına  neden  olur.  Çalışma  konu  olan  “coğrafi  işaret”  üst  başlığı  kentlerin  ulusal  ve
               uluslararası anlamda kimlik kazanmasına neden olan en önemli etkenler arasındadır. Coğrafi işaret,

               kent kimliği ve turizm üçlüsü birbirlerini destekleyen bir “geri besleme” içerisindedir (Şekil 1). Coğrafi
               işaretler  ürünlere  ekonomik  bir  değer  kazandırır,  değer  kazanan  ürün  ise  kente  kimlik  kazandırır.

               cazibe noktası haline gelir ve turisti kendine doğru çeker. Bu geri besleme sürdürülebilir bir döngü
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17