Page 12 - IĞDIR İLİ COĞRAFİ İŞARET STRATEJİSİ ARAŞTIRMA RAPORU 2011
P. 12
Iğdır ili Coğrafi İşaret Stratejisi
Araştırma Raporu
turizmiyle ilgili faaliyette bulunan kuruluşların yüzde 80’e yakını yemek etkinliklerine yönelik ürün
ürettiklerini söylüyor. Bunu yemek turları ve aşçılık workshop’ları izliyor (TURSAB, 2019).
Tablo 3. Yemek turizminde faaliyetlerin %80’e yakını etkinliklere dair olduğunu gösteren grafik
(Kaynak: BM Dünya Seyahat Örgütü; TURSAP, 2019 raporundan alınmıştır)
Görüldüğü gibi pazarlama içerisinde tek bir adımla istediğiniz sonuca ulaşmanız pek mümkün
olmamaktadır. Bu sebeple ortaya çıkardığınız değeri farklı etkinliklerle destekleyerek daha yüksek
katma değer sağlamanız mümkündür. Gastronomi turizmi için Coğrafi işaretli ürünlerin öneminin her
geçen gün artması beraberinde bu ürünlerden beslenen çok sayıda alt sektörün de ortaya çıkmasını
sağlayacaktır. Doğru stratejilerle desteklendiği taktirde Coğrafi İşaretli ürünler kentin kalkınmasında
8
lokomotif görevi üstlenecektir.
5. KENT - KENT KİMLİĞİ VE COĞRAFİ İŞARET ÜÇLEMİ
Kimlik kavramı; tıpkı bireylerin kişisel kimliklerinin olduğu gibi; toplum kimliği, ülke kimliği ve
kent kimliği olarak çeşitlenmektedir. Kent kimliğini etkileyen faktörler birçok parametrelerden
oluşmaktadır. Genel olarak ise doğal ve kültürel olmak üzere iki ana başlık altında incelenebilmektedir
(Güneroğlu, Bekar 2017; Bekar, Sekban 2018).
Her kentin insan zihni üzerinde bıraktığı bir “iz” vardır. Bu iz onu hatırlanabilir kılar ve
unutulmamasına neden olur. Çalışma konu olan “coğrafi işaret” üst başlığı kentlerin ulusal ve
uluslararası anlamda kimlik kazanmasına neden olan en önemli etkenler arasındadır. Coğrafi işaret,
kent kimliği ve turizm üçlüsü birbirlerini destekleyen bir “geri besleme” içerisindedir (Şekil 1). Coğrafi
işaretler ürünlere ekonomik bir değer kazandırır, değer kazanan ürün ise kente kimlik kazandırır.
cazibe noktası haline gelir ve turisti kendine doğru çeker. Bu geri besleme sürdürülebilir bir döngü